Původem maďarské výsypné vozy, vyráběné ve Szobu závodem MÁV Székesfehérvári J.Ü.V (dílny pro opravu vozidel Székesfehérvár) v 60. letech 20. stol, používané spolu se „sypáky“ Sa/u 1 a 2 při opravě traťového svršku před zahájením sezony v r.1993. Na Balog se dostalo 12 kusů ze zrušené dráhy Szob – Márianosztra, kde sloužily pro přepravu štěrku a dalších sypkých substrátů. Hmotnost vozu je cca 7,5 tuny, nosnost 10 tun a objem korby 8 metrů krychlových. Vozy jsou vybaveny průběžnou tlakovou brzdou s přestavovačem „prázdný/ložený“, rovněž i průběžným vedením tlakového vzduchu – je tedy možnost zapojit brzdu i na toto potrubí a využít tak režim přímočinného brzdění. Vykládka vozu spočívá v mechanickém systému, který se ovládá ručně klikou. Při vyklápění se samočinně otevírá bočnice, umístěná na straně vozu. V současné době jsou maďarské „sypáky“ trvale bez využití odstaveny už několik let. Svojí konstrukcí se pro dráhu příliš vhodné neprokázaly – těžké s neforemným ovládáním byly k pravidelné údržbě tratě k nevyužití. Jednu dobu byly dokonce provizorně umístěny na mostě do Kamenisté doliny na Svätém Jánu, když se balocká stanice ukázala jako těsná. V současné době je většina vozů odstavena na kusé koleji v Hronci, některé vozy byly v souvislosti s opravou tratě na Dobroč dovezeny do Čierného Balogu a ve vozbě sypkých materiálů se používají společně s vozy Sa/u. Dva vozy byly v říjnu roku 1998 odprodány na JHMD a tam zařazeny do provozu pod čísly Uas/u 6900 a 6950. Současný stav většiny vozů Uba na ČHŽ je na první pohled úměrný jejich využití – naloženy kamennou sutí, ze které už vyrůstá plevel.. Mezi odstavenými vozy je zařazena také jedna kuriózní přestavba, staniční „bazén“. K tomuto účelu byla jedna Uba opravena a utěsněna a jednu dobu sloužila jako koupaliště na kolejích v Čiernom Balogu. Dnes je však stejně jako její ostatní kolegyně naložena kamením a odstavena.